Saturday, January 14, 2012

Usah Bertangguh Lagi

Semasa saya menghadiri Pruessential, seorang senior agent berkongsi pengalaman beliau bermula selepas grad dari pruessential sehingga beliau berjaya mendapat Star Club . Bila ditanya apakah turning point yang membuatkan beliau berjaya , dia berkongsi satu cerita yang berlaku padanya. Sebelum menjadi fulltime agent dia bekerja di Infeneon Kulim, sebagai production engineer. Selepas itu dia ada approach ex opismatenya utntuk membeli insurans dan ex opismatenya menolak disebabkan dia ingin menyambung master dan memerlukan kewangan lebih, tiada allocation untuk insurans.

Empat bulan selepas itu, senior agent ini menerima panggilan dari bapa ex opismatenya dan memberitahu dia menjumpai name card senior agent ini di dalam wallet anaknya dan bertanya adakah anaknya membeli insurans dengan senior agent ini. Bapa itu berkata, anaknya telah menuinggal dunia akibat kemalangan dan keluarganya sangat memerlukan wang insurans itu untuk menanggung perbelanjaan mereka disebabkan anaknya adalah sole provider income dan anaak sulung.

Senior agent itu tersentak...kalaulah dia menyakinkan kawannya untuk membeli polisi insurans, pasti nasib keluarganya akan terbela.

Buat kawan2 yang belum memiliki polisi insurans, usah bertangguh lagi.

call 0126110140/pm/inbox untuk free consultation dan quotation.

No comments:

Post a Comment