Thursday, October 2, 2014

Income Agent Insurans!!!!

i saya nak berkongsi kisah saya sebagai agent insurans di tahun 2012.. Harap perkongsian saya ini dapat membantu kawan2 yang dalam minda dan hati dah ada keinginan nak jadi agent.. Tapi takut2..

Saya contracted bulan 11 tahun 2011. Saya jadi agent part time selama 2 bulan. January tahun 2012 saya bermula sebagai agent full time. Saya berkelulusan master in environmental engineering, last post saya senior sales engineer di sebuah multi national company yang operate whorldwide dalam 60 negara.. Last gaji saya RM 4850. Masa tu kalau nak kira selasa.. Dah ok.. Sebab saya tiada banyak komitment..cuma saya nak explore how far saya boleh pergi lebih jauh dalam kehidupan saya.. Saya resign dan join prudential..

Gaji bulan january, rm 300 plus dan gaji bulan december saya rm 4000 plus.. Tiap2 bulan naik gaji..dapat free gadget.. Dapat free melancong luar negara.. Dan yang paling best dapat bantu ramai orang memiliki medical card dan perlindungan insurans. Sebab kalau orang sakit, kita dapat derma rm 100 dah kira banyak.. Tapi bila orang sakit.. Kita dapat bantu orang tu dengan tabung perubatan rm 500 000.. Kepuasan dan rasa bersyukur tu tak terkata !!!

Buat kawan2 yang nak tau detail pasal kerjaya saya ini, lets meet up!!! Saya kongsi ilmu..  wassap me at 0126110140!!!!

No comments:

Post a Comment